DPS DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

20 KWIETNIA 2017r.

Home      ROK 2014      LUTY 2014

27 luty 2014r.

Dzisiaj Tłusty Czwartek. W naszym domu nie zabrakło świętowania z okazji pączkowej. W kuchni już od samego rana pachnie ciastem paczkowym i Świerzymi pysznymi paczkami. Pączki z marmoladka i dzika różą są przepyszne.
Zabawa Paczkowa. W godzinach popołudniowych została zorganizowana zabawa paczkowa z okazji tłustego czwartku. Świetna muzyka, radosna atmosfera wprowadziła wszystkich w pozytywne nastroje i szaloną zabawę. Oczywiście jak zwykle nie zabrakło konkursów, nagród i dyplomów dla poszczególnych grup, za zaangażowanie i w to by zabawa była radosna. Serdeczne Podziękowanie dla Organizatorów oraz dla Opiekunów ze tak super przebrali swoich wychowanków.

KONKURSY
  • MALOWANIE TWARZY
  • PĄCZKI Z NIESPODZIANKĄ
TŁUSTY CZWARTEK

to staropolski zwyczaj i tradycja pieczenia i zjadania pączków i faworków (zwanych też chrustami). Tłusty czwartek rozpoczyna ostatni tydzień karnawału i jest świętem zwyczajowym. W Polsce w tłusty czwartek prawie wszyscy pochłaniają duże ilości pączków z nadzieniem różanym (i nie tylko). Według jednego z przesądów, jeśli ktoś w tłusty czwartek nie zje ani jednego pączka, to dalszej części roku nie będzie mu się wiodło.
Ostatni czwartek przed Środą Popielcową i Wielkim Postem, a zarazem ostatnia przed Wielkanocą okazja, by beztrosko oddać się karnawałowemu nieumiarkowaniu w jedzeniu. Tradycja oddawania się słodkim przyjemnościom towarzyszy Polakom od kilku wieków. Dawniej biesiadowanie w zapusty ciągnęło się przez kilka dni, aż do wtorku przez Popielcem.

UDANA NASZA ZABAWA PĄCZKOWA

STROJE BYŁY SUPER, ZABAWA UDANA, PĄCZKI PYSZNE

26 luty 2014r.

Grupa miłośników gór, już od samego rana szykuje się na wyprawę w Góry Stołowe na Strzeliniec. Ciepłe wygodne buty, czapki, rękawice, kurtki, plecaki z kanapkami i drobnymi smakołykami, spakowane. Już czekamy na autobus i zaczyna się nasza wyprawa w góry. Po drodze towarzyszyło nam przepiękne słoneczko i radość. Wysiedliśmy i ruszyliśmy w gorę by dojść do schroniska a po drodze zwrócić uwagę na przepiękna przyrodę górską oraz spotkać śnieg, bo w tym roku tak mało go widzieliśmy u nas. Wyprawa się udała, było naprawdę super, wszyscy wytrwale szli do końca, choć już bolały nogi i brakowało sił. W tym roku zaczęliśmy bardzo wcześnie górskie szaleństwa, ale miłośnicy gór bardzo lubią takie wyprawy.

GÓRY STOŁOWE-SZCZELINIEC

Góry Stołowe-Szczeliniec Wielki Najwyższy szczyt (919 metrów n.p.m.) Gór Stołowych znajdujący się na terenie Parku Narodowego. Jest największą w Europie górą zbudowaną z niesfałdowanego piaskowca. Szczyt jest uważany za najważniejszą atrakcję Gór Stołowych, po stronie polskiej. Posiada wygląd wydłużonego stoliwa pociętego szczelinami. Najgłębszą szczeliną jest "Piekło" (30 metrów głębokości). Formy skalne na Szczelińcu przypominają różne postacie i kształty (między innymi: "Wielbłąd", "Koński Łeb", "Kwoka", "Małpolud", Słoń, "Kołyska"). Wewnątrz korytarzy panuje wspaniały klimat, a w niektórych miejscach leży śnieg utrzymujący się do lipca

W GÓRACH JEST TO CO KOCHAM

DZIELNI, WYTRWALI, KOCHANI

25 luty 2014r.

18 URODZINY - JASIA NOGA

Kochani wyjątkowy dzień w naszym domu, jeden z wychowanków dzisiaj obchodzi swoje 18 urodziny. Każdy z nas czekała na swoja osiemnastkę. Jasiu też ma swój wyjątkowy dzień. W godzinach popołudniowych wszyscy się zebrali na naszej stołówce, która stała się salą balową. Tort, piccolo, świeczki, życzenia i muzyka. W ten wyjątkowy dzień Drogi Jasiu życzymy wszystkiego co najlepsze, najpiękniejsze. Niech się spełniają Twoje marzenia, a Dobry Bóg niech czuwa nad Tobą każdego dnia. Ciesz się każdą chwilą, bo życie jest pięknym darem. Bawiliśmy się super, czas świętowania to nasze wspólne bycie razem i dzielenie się tym co mamy najlepsze, czyli wspólna radość, miłość i nadzieja ze jesteśmy sobie nawzajem bardzo potrzebni.

NIECH DOBRY BÓG CI BŁOGOSŁAWI

SPEŁNIONYCH MARZEŃ I WIELE BŁOGOSŁAWIEŃSTWA BOŻEGO

24 luty 2014r.

To już nasze drugie wspólne ognisko już w tym roku. Poranek słoneczny trochę mrożony ale my się niczego nie boimy i już od rana przygotowania do wspólnego wyjścia i ucztowania przy ognisku. Dzisiaj niespodzianka bo śpiewaliśmy sobie przy gitarze, piekliśmy pyszne kiełbaski jednym słowie super się bawiliśmy. Słoneczko cieplutko świeciło, ptaki pięknie śpiewały, w powietrzu czuć już nadchodzącą wiosnę. Serdecznie dziękujemy.

OGNISKO 24 LUTEGO 2014R. - KLIKNIJ ZAPRASZAM

BYCIE RAZEM, TO NAJPIĘKNIEJSZY DAR, JAKI DAJE NAM BÓG

KAŻDY Z NAS JEST WYJĄTKOWY

21 luty 2014r

Wyjazd najmłodszej grupy, do Polanickiego sanatorium Pieniawa Wielka, do groty solnej na relaksację i wdychanie jodu.
Zwiedzanie Parku Zdrojowego w Polanicy. Piękna słoneczna pogoda sprawiała, ze spacer był cudownym dodatkowym relaksem po grocie solne. Słyszeliśmy piękny śpiew ptaków, obserwowaliśmy przyrodę budzącą się do życia.
Również odwiedziliśmy pijalnię Pijalnie wód, nawet niektórzy czuli zapach tej wody i smak. Bardzo miło spędziliśmy przedpołudnie.

RAZEM ZAWSZE UŚMIECHNIĘCI

SPACER PO POLANICY I PARKU ZDROJOWYM

PIJALNIA WÓD, SMAK I ZAPACH ;)

20 luty 2014r.

W naszym domu dzisiaj wielkie święto.

60 urodziny - obchodził Józef Tkaczyk
40 urodziny - obchodził Sebastian Paczewski.

Już od rana przygotowywaliśmy salę na wspólna popołudniową zabawę pompowanie balonów, wieszanie bibułki, ustawianie stołów i cała dekoracja Sali. Super się bawiliśmy, przy przygotowaniu urodzinowym. Był tort ze świeczkami, były życzenia i prezenty, szampan picolo i świetna zabawa. Super bawiliśmy się przy Miksie muzycznym. Siostra Dyrektor rozpoczęła nasza zabawę składając życzenia zaśpiewaliśmy sto lat i rozpoczęliśmy po szampaniku zabawę. Zabawa była udana, ze nie chciało nam się kończyć, ale czas tak szybko nam uciekał.
Serdeczne Podziękowanie dla Organizatorów. Podziękowanie dla Pań z kuchni, za przepyszne dwa torty.
KOCHANI NASI KOLEDZY

60 urodziny obchodził Józef Tkaczyk
40 urodziny obchodził Sebastian Paczewski.

Życzymy Wam Kochani Józefie i Sebastianie
aby każdego dnia
spotkało Cię Józefie i Sebastianie coś zaskakującego.
Powinno to być coś,
co wprawi Was w zadumę.
Nie tylko wielkie sprawy wywołują
zdumienie i zachwyt;
najczęściej wystarczą małe,
powszednie rzeczy i wydarzenia:
taniec motyla, rozkwitający pączek, śpiew słowika nad polami.
Niech Bóg czuwa nad Wami.

WIELE BŁOGOSŁAWIEŃSTWA

NASZE WSPÓLNE ŚWIĘTOWANIE

PRZYGOTOWANIE SALI NA URODZINY - KLIKNIJ ZAPRASZAM

19 luty 2014r.

Dzisiejszego dnia wraz z naszymi opiekunami udaliśmy się do kina w Nowej Rudzie na film pt; ,,Robaczki z Zaginionej Doliny”. Piękny film godny polecenia.
Opis filmu; W malowniczych okolicznościach przyrody, wśród pozostałości po niedzielnym pikniku, wybucha wojna mrówek. Pracowite Czarne rywalizują z plemieniem Czerwonych o wielki skarb – pudełko pełne kostek cukru. Nieoczekiwanie, w ich zmagania o pyszne słodkości miesza się niesforna mała biedronka, która zgubiła rodziców. Waleczny robaczek przyłącza się do Czarnych i wspólnie z nimi broni skarbu przed czerwonymi łakomczuchami. To zaledwie początek niezwykłych przygód małej biedronki i jej przyjaciół w bajecznie kolorowej Zaginionej Dolinie.
Nasi wychowankowie byli bardzo zadowolenie. Po filmie zadawali pytania. Czy biedace odrastają skrzydełka? Bajka była bardzo dobrze zrobiona a robaczki były słodziutkie. Miała ona w sobie troszkę humoru i troszkę poważniejszych momentów, ale i tak naprawdę bajka jest super.

18 luty 2014r.

Dzisiejszy dzień od rana już się szykowaliśmy na wspólne wyjście do lasu, a w lesie niespodzianka wspólne ognisko. Pokonaliśmy chyba ze 4 kilometry spaceru przez lasy, pola i błotniste drogi by dojść do celu by zasmakować pysznej kiełbaski z ogniska. Zbieraliśmy drzewo do ogniska, Pan Michał rozpalił ognisko a nasze kochane siostry razem z nami pomagały nam przygotować smaczne pieczone kiełbaski z ogniska. Każdy z nas miał możliwość samodzielnego pieczenia kiełbasek, trzymaliśmy kije z kiełbaskami, ale niektóre wpadły nam do ogniska, ale też były smaczne. Smaczna cola i napoje, kiełbaska z keczupem to rzeczywiście uroki ogniska. Zawody po ścieżce kto pierwszy do mety. Każdy pokonywał tak jak potrafił biegł i biegł by otrzymać nagrodę. A nagrody były dla wszystkich pyszne batoniki Grześki. Po wspólne zabawie powrót do domu w drodze śpiewaliśmy róże piosenki, Szła dzieweczka do laseczka, Sokoły, Szumi dokoła las, po prostu biesiadne wracaliśmy do domu. Każdy z nas trochę umorusany bo błoto i błot  po drodze ale szczęśliwy bo to była super wyprawa.

DOSZLIŚMY DO CELU, PRZYGOTOWANIE OGNISKA

POSZUKIWANIE KIJA I PIECZENIE KIEŁBASEK MIAM ;)

ZWIEDZANIE RUIN, TU MUSIAŁO BYĆ PIĘKNIE

17 luty 2014r.

Rozpoczęły się ferie i czas na dowolne zajęcia. Dziś jedna z grup zaczęła piec goferki. Smaczne, zdrowe i pyszne. Wychowankowie tyle zrobili ciasta ze wystarczyło dla Opiekunów i sami tez smakowali. Każdy mógł posmakować wypieku naszych wychowanków. Chłopaki naprawdę maja talent kulinarny. Od tego najmłodszego do najstarszego. Każdy miał jakieś zajęcie w tworzeniu wspólnego ciasta na gofry.

ZAPRASZAM DO GALERII

Chłopcy mieli możliwość nalewania ciasta na gofrownicę. Zaglądania, czy już upiekły się gofry, posypywanie cukrem pudrem i dekorowanie marmoladą. Każdy z nich miał chwilę dla siebie, by móc się sprawdzić w roli kucharza. Super chłopaki ;) ;) ;)

Oj, oj i na koniec kucharzenia wspólne przygotowanie stołu i degustacja wypieków goferkowych. Udana uczta i miłe wspomnienia. Czekamy na kolejne kuchenne szaleństwa.

17 luty 2014r.

Inna  grupa wychowanków udała się na spacer. Pogoda tak piękna ze można powiedzieć ze wiosenna, a to dopiero połowa lutego. Chłopcy wdychali świeże powietrze zaglądali pod  krzaczki czy już gdzieś nie kryje się pani wiosna. Słuchali pięknego śpiewu ptaków. Zachwycali się urokiem przyrody i ciepłem promieni słonecznych. Chłopcy widzieli sarenki które pasły się na łące. Policzyli i było ich aż siedem. Wspinali się na drzewa i obserwowali przyrodę. Szczęśliwi wrócili do domu.

14 luty 2014r.

Walentynki to dzień, w którym obdarowuje się osobę lubianą, kochaną drobnymi upominkami tzw. walentynką. Już od rana w naszym domu jest Walentynkowo. Serca, serduszka. Papierowe, z masy solnej, na patyczku, z życzeniami, uśmieszkami. Każde wyjątkowe i każde z miłości dane.

Przesłanie tego święta jest dla wszystkich bardzo zrozumiałe, gdyż każdy z nas ma prawo do przyjaźni i szacunku. Udział w takiej uroczystości daje dzieciom możliwość rozwijania umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć własnych oraz dostrzegania ich u innych.

Przygotowane serduszka rozdaliśmy do każdego pracownika naszego domu i szkoły. Każdemu jesteśmy wdzięczni za dar ciepła i miłości, za to wszystko co otrzymujemy każdego dnia.

Miłość od wieków jest przedmiotem rozważań, zarówno filozofów, pisarzy, artystów, jak i zwyczajnych ludzi. Na jej temat powstało wiele wierszy oraz aforyzmów, które mogą nam posłużyć jako miłosne wyznanie, czy życzenia na walentynki.

ZAPRASZAM DO GALERII

Miłość cierpliwa jest, łaskawa jest.
Miłość nie zazdrości, nie szuka poklasku,
nie unosi się pychą; nie jest bezwstydna, nie szuka swego,
nie unosi się gniewem, nie pamięta złego,
nie cieszy się z niesprawiedliwości,
lecz współweseli się z prawdą. /1 Kor. 13/

DZIĘKUJEMY ZA WIELKI SERCE

13 luty 2014r.

Wzięliśmy udział w XI edycji Konkursu Twórczości Plastycznej z cyklu „Świat w oczach najmłodszych”.

Czy warto marzyć? Pewnie, że tak! Przecież marzenia się spełniają. Do tych, którzy lubią marzyć o podróżach, kierujemy XI edycję naszego konkursu, gdyż jest ona zaproszeniem do niezwykłej podróży po świecie – podróży marzeń. Puśćcie wodze fantazji i wybierzcie się w podróż po najpiękniejszych zakątkach Europy, Azji, Afryki, Ameryki, Australii i Oceanii, a później przenieście swoje wyobrażenia na papier. Niech Wasze prace ukażą piękno krajobrazu, dzieł sztuki i obiektów architektury, niech wzbudzą tęsknotę za podróżą do tych często odległych, wymarzonych krain. Któż nie lubi bawić się w twórcę przy kreowaniu wyśnionego świata?! Mamy nadzieję, że wielu z Was. Zapraszamy więc do podróży marzeń, którą można odbyć nie wyruszając z domu, a jedynie za pomocą kredek, farb i nieograniczonej wyobraźni. W przyszłości, Któż to wie, przecież marzenia się spełniają.

Cele konkursu:
  • Rozwijanie wyobraźni i wrażliwości estetycznej inspirowanej pięknem otaczającego świata.

• Poszerzenie doświadczeń plastycznych dzieci.

• Prezentacja dziecięcej twórczości plastycznej.

• Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym.

Prace przygotowane przez uczniów Damian, przy pomocy. Gratulujemy pomysłu i twórczego działania.

PRACA DAMIANA WYKONANA PRZY POMOCY

12 luty 2014r.

Integracyjny Przegląd Twórczości Artystycznej

ZORGANIZOWANY PRZEZ S. EMILIĘ AGNIESZKĘ PIOTROWSKĄ

Konkurs miał  na celu zachęcić uczestników do wyrażania swoich uczuć, emocji, marzeń i twórczych uzdolnień w  formie

• PRZEDSTAWIENIA TEATRALNEGO

• POKAZU TANECZNEGO ( indywidualnie lub zespołowo)

• WYSTĘPU WOKALNEGO

• WYSTĘPU RECYTATORSKIEGO

• PRACY PLASTYCZNEJ

Gratulujemy inicjatywy takiego dzieła. Dziękujemy za zaangażowanie nauczycieli, wychowawców, opiekunów, terapeutów ze ich uczniowie, wychowankowie i podopieczni mogli wystąpić na scenie i zaprezentować swój dorobek aktorski. Wszystkie występy były przepiękne i dopracowane do samego końca, piękne stroje, dekoracje, dodawały uroku. Przegląd ,,Pod Dobrym Aniołem", był okazja wspólnej integracji i spojrzenia na to ze choć każdy z nas jest inny to potrafi drugiemu dać wiele dobroci , ciepła, miłości. Ze jesteśmy sobie na wzajem potrzebni. i razem tworzymy piękny świat. jak w układance z puzzli. Serdeczne Podziękowanie za Organizacje tego dnia, oby każdy następny dzień, był dniem pod dobrym Aniołem.

PRZEGLĄD TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ - KLIKNIJ ZAPRASZAM

WIĘCEJ INFORMACJI POD LINKIEM

*****************************************

10 luty 2014r.

Dziś dnia  wychowankowie korzystali z Sakramentu Pojednania, Miłości Boga do Człowieka. Podczas Eucharystii modliliśmy się za wszystkich chorych, a nasi wychowankowie otrzymali Sakrament namaszczenia chorych.

O namaszczeniu chorych czytamy w Liście św. Jakuba:

Choruje ktoś wśród was? Niech sprowadzi kapłanów Kościoła, by się modlili nad nim i namaścili go olejem w imię Pana. A modlitwa pełna wiary będzie dla chorego ratunkiem i Pan go podźwignie, a jeśliby popełnił grzechy, będą mu odpuszczone
(Jk 5, 14-15).

Należy dodać, że ludzie chorzy zajmują wyjątkowe miejsce w Kościele. Z człowiekiem chorym identyfikuje się bowiem sam Chrystus. Na Sądzie Ostatecznym wśród szeregu dobrych uczynków jest wymienione nawiedzenie chorych. Jest to jedna z najgłębszych tajemnic Ewangelii, prawda o miłości bezinteresownej, czynionej ludziom znajdującym się w potrzebie.

Mszę świętą sprawował z nami Ojciec z Kłodzka - Ojciec Augustyn. Na koniec udzielił nam uroczystego błogosławieństwa.

6 luty 2014r.

KONKURSU PLASTYCZNEGO: „ Kufer pełen marzeń”

Cele konkursu:

• promowanie twórczości plastycznej;
  • zachęcić uczestników do wyrażania swoich uczuć, emocji, marzeń i twórczych uzdolnień,
  • zachęcanie dzieci do aktywnego wykorzystania czasu wolnego, poprzez stwarzanie warunków sprzyjających zabawie;
  • budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym,

Prace przygotowane przez uczniów klasy I-III. Damian, Piotra i Sebastiana przy pomocy. Gratulujemy pomysłu i twórczego działania.

6 luty 2014r.

W naszym domu teatrzyk z Krakowa zaprezentował - ,,BAJKI RÓŻNE” - Bajki dla grzecznych dzieci, bajki naszego dzieciństwa. Było ich wiele i super zagrane Dziękujemy. Wychowankowie i kadra, wszyscy brali czynny udział w przedstawieniu. Było wesoło i kolorowo.

2 luty 2014r.

Kochani wszystkim solenizantkom i solenizantom życzymy wiele błogosławieństwa, radości, miłości, spełnionych marzeń.

Kochanym Siostrom z okazji Dnia życia Konsekrowanego życzymy opieki Matki Bożej i licznych nowych  powołań do Zgromadzenia.

Kochani Przyjaciele naszego domu. Wszystkim Sponsorom, Ludziom Dobrego Serca, Składamy serdeczne Podziękowanie i zapewniamy pamięć w modlitwie.