DPS DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
                              NIEPEŁNOSPRAWNEJ INTELEKTUALNIE
 
                  ŚCINAWKA DOLNA 21B    57-410 ŚCINAWKA ŚREDNIA
 
KIEDY SIĘ ŚMIEJE DZIECKO, ŚMIEJE SIĘ CAŁY ŚWIAT.'' /J.K./
 
 
DYREKTOR
DPS DLA DZIECI
 
 
 S. ESTERA
BARBARA MARKOWSKA
 
 
NASZ DOM
POD WEZWANIEM
ANIOŁA STRÓŻA
 
 
TU MIESZKAMY
ŚCINAWKA DOLNA 21B
 
 
ODWIEDZINY
NASZEJ STRONY
 
 ministat liczniki.org
 
AKTUALIZACJA STRONY
 
20 MAJA 2017 r.
 
 
Terapia z wykorzystaniem muzyki, ruchu i głosu
 
 

Muzykoterapia jest jedną z terapeutycznych metod, której celem jest poprawa psychicznej oraz fizycznej kondycji pacjenta poprzez oddziaływanie na niego muzyką. Opiera się ona na założeniu, zgodnie z którym zarówno słuchanie, jak i granie wspomaga proces powrotu do zdrowia. Ponadto w terapii tej muzyka wykorzystywana jest też do niewerbalnych sposobów komunikowania się u osób niezdolnych do wyrażania swoich uczuć i myśli słowami.

Od zarania ludzkości muzyka odgrywała istotną rolę w wielu społeczeństwach, towarzysząc obrzędom, służąc jako rozrywka władców, czy też jako sztuka ludowa ku uciesze pospólstwa. Od dawna też znane były terapeutyczne właściwości muzyki, które opisywano już w starożytnych mitach oraz legendach. Uzdrawiacze i szamani niektórych plemion do dziś jeszcze uzdrawiają ciało i ducha swoich "pacjentów" korzystając z niezwykłej energii płynącej z muzyki.
 
 
 
Muzyka wpływa na:
  • samopoczucie człowieka
  • napięcie mięśni
  • układ krążenia (podwyższa lub obniża puls)
  • działa na układ pokarmowy i oddechowy
  • odpowiednio dobraną muzykę stosuje się w łagodzeniu bólu
  • oddziaływanie muzyką stosuje się w chorobach psychosomatycznych, a także w rehabilitacji
  • narządów ruchu

Cele muzykoterapii:

  • uspokojenie, rozluźnienie
  • poznanie
  • zabawa
  • poznanie siebie nawzajem
  • kulturotwórcza
  • wytworzenie za pośrednictwem muzyki równowagi pomiędzy sferą przeżyć emocjonalnych a procesami fizjologicznymi
 
 

Wychowankom naszego Domu oferuje się następujące formy muzykoterapii:

  1. Muzykoterapia bierna: słuchanie muzyki, udział w zabawach tanecznych, wieczorkach i ogniskach integracyjnych
  2. Muzykoterapia czynna: uczestnictwo występy wokalne, nauka piosenek, poznawanie instrumentów muzycznych, zgaduj zgadula typu – „jaka to melodia”
  3. Reprezentowanie Domu na zewnątrz: taniec, śpiew, przedstawienia.
  4. Wokalne umiejętności na scenie.
  5. Zaproszony gość; Razem pośpiewajmy.
  6. Odwiedziny szkoły muzycznej udział w koncertach szkolnych.
  7. Wyjazdy do Opery Wrocławskiej.
Podsumowując - dzięki muzykoterapii wychowankowie wykazuje większą motywację do leczenia i rehabilitacji, a różnorodne formy wyzwalania twórczej aktywności odwracają uwagę od bólu dnia codziennego. Wyrażanie siebie poprzez muzykę to sama przyjemność, która może poprawić samopoczucie i dodać pewności siebie.
 
WYJAZD DO OPERY WROCŁAWSKIEJ
 
 
SPOTKANIE Z GOŚCIEM - PAN KMITA 
 
 
WYJAZD DO SZKOŁY MUZYCZNEJ
 
 
TAŃCE I ZABAWY PRZY MUZYCE 
 
 
SPOTKANIA PRZY GITARZE
 
 
UDZIAŁ W KONCERCIE ZADUSZKOWYM ZESPOŁU LUMEN
 
 
 KOLĘDOWANIE Z ZAPROSZONYM GOŚCIEM
 
 
KOLĘDOWANIE Z SIOSTRAMI