DPS DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
                              NIEPEŁNOSPRAWNEJ INTELEKTUALNIE
 
                  ŚCINAWKA DOLNA 21B    57-410 ŚCINAWKA ŚREDNIA
 
KIEDY SIĘ ŚMIEJE DZIECKO, ŚMIEJE SIĘ CAŁY ŚWIAT.'' /J.K./
 
 
 
 

 
DYREKTOR
DPS DLA DZIECI
 
 S. ESTERA
BARBARA MARKOWSKA
 
 
NASZ DOM
POD WEZWANIEM
ANIOŁA STRÓŻA
 
 
AKTUALIZACJA STRONY
 
4 KWIECIEŃ 2018 r.
 
ministat liczniki.org
 
 
   DPS DLA DZIECI      OPIEKA W DPS      POMOC PEDAGOGA
POMOC PEDAGOGICZNA
 
 
Terapię Pedagogiczną
prowadzi Pedagog s. Mariola Klara
 
 
Terapia pedagogiczna prowadzona w DPS dla Dzieci polega na;

systematycznym prowadzeniu z mieszkańcami oddziaływań pedagogicznych, mających charakter zajęć ukierunkowanych na stwarzanie  możliwości wszechstronnego rozwoju i usprawnianie zaburzonych funkcji wzroku, słuchu, ruchu, za pomocą różnych metod wspomagania psychoruchowego:

  • Metody W. Sherborne – ruch rozwijający,
  • Metody Denisona,
  • Metody alternatywnej i wspomagającej komunikacji,
  • Metody Ch. Knillów - „Programów aktywności” oraz „Dotyk i komunikacja”.  


Celem terapii pedagogicznej jest:

  • stymulowanie i usprawnianie procesów poznawczych,
  • wyrabianie i rozwijanie aktywności twórczej,
  • zainteresowań,
  • aktywizowanie i rozwijanie sprawności ruchowej,
  • wyrabianie i rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • wyrabianie i rozwijanie orientacji i ruchu w przestrzeni,
  • rozwijanie i kształtowanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, wzrokowo-słuchowej,
  • kształtowanie i stymulacja zmysłów,
  • rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej.


Zajęcia terapeutyczne odbywają się w formie zajęć indywidualnych i grupowych. Zajęcia indywidualne prowadzone są najczęściej z mieszkańcami niepełnosprawnymi w stopniu głębokim oraz ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju, natomiast zajęcia grupowe z osobami dobranymi pod kątem zbliżonych możliwości poznawczych.

Praca terapeutyczna oparta jest na diagnozie mieszkańca, jego obserwacji, a także na ramowym indywidualnym programie rozwoju, który zawiera: ćwiczenia korekcyjno - kompensacyjne zaburzonych funkcji, ćwiczenia psychomotoryczne oraz relaksacyjne.