DPS DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
                              NIEPEŁNOSPRAWNEJ INTELEKTUALNIE
 
                  ŚCINAWKA DOLNA 21B    57-410 ŚCINAWKA ŚREDNIA
 
KIEDY SIĘ ŚMIEJE DZIECKO, ŚMIEJE SIĘ CAŁY ŚWIAT.'' /J.K./
 
 
 
 

 
DYREKTOR
DPS DLA DZIECI
 
 S. ESTERA
BARBARA MARKOWSKA
 
 
NASZ DOM
POD WEZWANIEM
ANIOŁA STRÓŻA
 
 
AKTUALIZACJA STRONY
 
6 CZERWCA 2018 r.
 
ministat liczniki.org
 
 
   DPS DLA DZIECI      OFERTA DPS      ZAJ. KOMPUTEROWE
PROGRAM ZAJĘĆ KOMPUTEROWYCH 
 

CELE PROGRAMU:

  • wprowadzenie w świat technologii komunikacyjno – informacyjnych,
  • rozwijanie umiejętności właściwego korzystania ze sprzętu komputerowego,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego i higienicznego użytkowania komputera,
  • rozwijanie aktywności poznawczej wychowanka,
  • spełnienie oczekiwań wychowanka.
 

ZAPOZNAĆ WYCHOWANKA Z:

  • zasadami korzystania z pracowni komputerowej,
  • zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • podstawowymi elementami komputera,
  • prawidłowym uruchamianiem i wyłączaniem komputera,
  • urządzeniami wejścia i wyjścia,
  • korzystanie z klawiatury, myszki, monitora, drukarki, dyskietek, płyty CD-ROM
  • opanowanie pojęć: kursor, pasek narzędzi, okno, ikona itp.
  • korzystanie z oprogramowania służącego do rysowania i malowania,
  • zapoznanie z programem graficznym Paint i jego możliwościami,
  • poznanie paska narzędzi,
  • tworzenie prostych rysunków i ich przekształcanie,
  • korzystanie z gier edukacyjnych przygotowujących do nauki czytania, pisania, liczenia, rozróżniania kolorów, kształtów, rozbudzania kreatywności  wychowanka

FORMY PRACY

Biorąc pod uwagę indywidualne możliwości intelektualne i sprawnościowe wychowanka należy zwrócić uwagę na indywidualizację stopnia trudności wykonywanych zadań, indywidualne tempo pracy, stwarzanie sytuacji, w których dzieci same dostrzegają nowe problemy i z własnej inicjatywy podejmują się ich rozwiązania.
 

METODY PRACY

Zajęcia komputerowe odbywają się w pracowni z komputerami gdzie dzieci pracują bezpośrednio przy komputerach i laptopie. Metody nauczania oparte są na czynnościach praktycznych, gdyż wymagają zaangażowania i działania ze strony wychowanków. Prace praktyczne poprzedzają wskazówki ze strony terapeuty.
 
 
TREŚCI
  • Bezpieczeństwo i higiena pracy z komputerem
  • Regulamin pracowni komputerowej.
  • Wpływ komputera na zdrowie człowieka.
  • Zapoznanie z budową i podstawowym działaniem komputera
  • Wyróżnianie i nazywanie elementów zestawu komputerowego.
  • Znajomość przeznaczenia poszczególnych elementów zestawu komputerowego.
  • Uruchamianie komputera za pomocą myszki i klawiatury.
  • Uruchamianie stacji dysków CD.
  • Prawidłowe kończenie pracy z komputerem
  • Korzystanie z komputerowych gier i zabaw edukacyjnych
  • Uruchamianie gier, poznawanie zasad ich działania.
  • Używanie lewego i prawego przycisku myszy.
  • Używanie wybranych klawiszy z klawiatury komputerowej, np. klawiszy ze strzałkami i klawisza Enter.
  • Wykonywanie kolejnych działań zgodnie z poleceniami.
  • Rysowanie – praca w edytorze grafiki Paint
  • Zapoznanie z Przybornika.
  • Poznawanie działania wybranych narzędzi z Przybornika: Wypełnianie kolorem, Prostokąt, Elipsa, Tekst, Linia, Ołówek, Gumka, Aerograf, Pędzel, Lupa, Zaznacz, Zaznacz dowolny kształt.
  • Wykonywanie prostych poleceń dotyczących użycia wybranych narzędzi z Przybornika.
  • Zapoznanie z możliwością powiększania, zmniejszania, usuwania i kopiowania wybranych elementów rysunku.
  • Wykonywanie poleceń dotyczących kopiowania, usuwania, zmniejszania i powiększania wybranych elementów rysunku.
  • Pisanie liter i pojedynczych wyrazów – praca w edytorze tekstu MS Word
  • Zapoznanie z działaniem wybranych klawiszy na klawiaturze komputerowej: klawiszy literowych, klawisza Spacji, Delete i Backspace, Alt (prawy), Shift i Caps Lock, Enter.
  • Wykonywanie prostych poleceń dotyczących użycia wybranych klawiszy.
 
Programy komputerowe dla dzieci
  •  „Liczę z Reksiem”
  • „Sklep”
  • „Kolory i kształty”
  • ,,Poznaję literki"
  • „Mój pierwszy elementarz”
  • „Poznaje literki i liczby”
  • „Logopedyczne zabawy”
  • „Logo obrazki”
  • „Puzzle”
  • „Sam czytam”
  • „Sam piszę”


 
 
 
 

 
INFORMACJA Stronę można przeglądać dla własnej rozrywki i informacji. Wszystkie zamieszczone materiały są chronione prawami autorskimi. Żaden z zamieszczonych materiałów, fotografii, grafik, projektów, tekstów, broszur, szaty graficznej. Żadna z tych część nie może być: kopiowana, modyfikowana, dystrybuowana, publikowana, ładowana, wyświetlana, utrwalana ani wykorzystywana w żadnej formie i przy użyciu żadnych środków elektronicznych, mechanicznych, fotograficznych, rejestrujących, bez uprzedniego pisemnego zezwolenia administratora strony, za zgodą osoby odpowiedzialnej za DPS dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie. Dziękuję